Σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις το Facebook ανακοίνωσε τη διαγραφή των ψεύτικων λογαριασμών, σημειώνοντας πως οι περισσότεροι εξ αυτών είχαν κίνητρα οικονομικής κερδοσκοπίας μάλλον παρά παραπληροφόρησης. Υπενθυμίζεται ότι το Facebook έχει περίπου 2,3 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες.
κινηματογράφος ντανταϊσμός σουρεαλισμός
διατροφη στη σπαστικη κολιτιδα
Το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης ανέφερε επίσης ότι κάνει προόδους στην ανίχνευση και καταπολέμηση του λόγου μίσους, της βίας και άλλων παραβιάσεων των κανονισμών του, ακόμη και προτού υπάρξει κάποια αναφορά ή καταγγελία από χρήστη. Έτσι, στο τελευταίο εξάμηνο διπλασίασε σε σχέση με το προηγούμενο τον αριθμό των σχετικών περιστατικών που μόνο του εντόπισε, με τη βοήθεια και της τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιεί, πέρα από το εξειδικευμένο προσωπικό του.
Τι αποκάλυψαν οι New York Times
Το αποκλειστικό δημοσίευμα των New York Times τάραξε τα νερά καθώς αποκάλυψε πως το Facebook, αντιμέτωπο με συνεχώς αυξανόμενες κριτικές και πιέσεις, προσέλαβε μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων, η οποία προσπάθησε να απαξιώσει τους επικριτές, διαδίδοντας τεχνηέντως ότι είναι… πράκτορες του δισεκατομμυριούχου Τζορτζ Σόρος. Μάλιστα στο δημοσίευμα αναφέρεται πως το Facebook, προκειμένου να σπιλώσει την υπόληψη των επικριτών του, δεν δίστασε επίσης σε κάποιες περιπτώσεις να προσπαθήσει να τους φορτώσει την κατηγορία ότι εμφορούνται από αντισημιτισμό.
Η εκστρατεία λόμπινγκ του Facebook, όταν πια είχε στριμωχτεί, ήταν πολυεπίπεδη και τη συντόνιζε το No 2 του δικτύου, η chief operating officer Σέριλ Σάντμπεργκ. Τη «βρώμικη δουλειά» ανέλαβε για λογαριασμό του Facebook η εταιρεία πολιτικών συμβούλων Definers Public Affairs με έδρα την Ουάσιγκτον. Μια από τις τακτικές της τελευταίας ήταν, προκειμένου να αποσπασθεί η προσοχή από το Facebook, να φροντίζει να δημοσιευθούν δεκάδες αρνητικά άρθρα για άλλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google και η Apple.
Η δημοσίευση έγινε στον διαδικτυακό τόπο NTKNetwork.com, που μοιάζει με ειδησεογραφικό διαδικτυακό μέσο, αλλά στην πραγματικότητα είναι «βιτρίνα» για την εταιρεία Definers. Τα άρθρα στο NTK στη συνέχεια αναδημοσίευαν άλλες ιστοσελίδες, συνήθως συντηρητικές όπως το Breibart.
Μια τακτική ήταν η παρουσίαση του Σόρος ως του «εγκεφάλου» πίσω από τους επικριτές του Facebook. Η Definers φρόντισε να κυκλοφορήσει μια έρευνα που συνέδεε τον 88χρονο ουγγρικής καταγωγής πολυπράγμονα δισεκατομμυριούχο με «ένα ευρύ κίνημα αντι-Facebook» και ώθησε τους δημοσιογράφους να αναζητήσουν οικονομικές διασυνδέσεις ανάμεσα στον Σόρος και σε ομάδες κατά του Facebook (όπως τις Freedom from Facebook, Color of Change κ. α.).
Ο Σόρος, που έγινε πάμπλουτος ως επενδυτής (βλέπε κερδοσκόπος) και στη συνέχεια ανοιχτά χρηματοδοτεί διάφορες πρωτοβουλίες ανά τον κόσμο υπέρ μιας ελεύθερης και ανοιχτής κοινωνίας, έχει συχνά βρεθεί στο στόχαστρο συντηρητικών και αντισημιτικών πολιτικών ομάδων, ενώ εσχάτως η συνωμοσιολογική κριτική εναντίον του εξαπολύεται ολοένα συχνότερα από Ρεπουμπλικάνους και υποστηρικτές του Τραμπ, κάτι που κορυφώθηκε τελευταία πριν τις ενδιάμεσες εκλογές στις ΗΠΑ.
Μεταξύ άλλων, κατηγορήθηκε ότι αυτός βρίσκεται πίσω από το καραβάνι των μεταναστών που ταξιδεύει μέσω του Μεξικού προς τα αμερικανικά σύνορα. Ήταν ακόμη ένας από τους στόχους των βομβών που στάλθηκαν ταχυδρομικά κυρίως σε Δημοκρατικούς πολιτικούς τον Οκτώβριο.
Ο Σόρος έχει ανοιχτά επικρίνει το Facebook, την Google και άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, θεωρώντας ότι «τα διαδικτυακά μονοπώλια δεν έχουν ούτε τη βούληση ούτε την πρόθεση να προστατεύουν την κοινωνία από τις συνέπειες των δράσεών τους», όπως είπε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ τον Ιούνιο, γι' αυτό, όπως ανέφερε, «εναπόκειται στις ρυθμιστικές αρχές να προστατεύσουν την κοινωνία από αυτά τα μονοπώλια».
Σύμφωνα με την ερευνητική δημοσιογραφία των «Τάιμς της Νέας Υόρκης», το Facebook ήξερε ήδη από την άνοιξη του 2016 για τη ανάμιξη Ρώσων χάκερ στο δίκτυό του, προκειμένου να επηρεάσουν τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, αλλά το φθινόπωρο του 2016 ο επικεφαλής του Μαρκ Ζάκερμπεργκ δήλωνε άγνοια δημοσίως και έκανε λόγο για «τρελή ιδέα». Έπρεπε ουσιαστικά να περάσει ένας χρόνος, προτού το Facebook παραδεχθεί ότι είχε στοιχεία για τη ρωσική «καμπάνια» επηρεασμού της κοινής γνώμης.
Η αντίδραση του ιδρύματος του Σόρος
διατροφη στη σπαστικη κολιτιδα
μουσειο φωτογραφιας θεσσαλονικη εισητηρια
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου